Wizytownik – praktyczny gadżet na biurko

Wizytownik – praktyczny gadżet na biurko

Czy miałeś pojęcie, że tylko około siedem sekund wystarczy, aby kogoś ocenić po pierwszym spotkaniu?

Tak to wygląda. Wystarczy siedem sekund, aby nawiązać kontakt wzrokowy, uśmiechnąć się, uścisnąć dłoń oraz mówić z opanowaniem.

Jednak istotne nie jest tylko to, co mówimy. To komunikacja niewerbalna bardzo dużo mówi o twoim biznesie i o tobie. Szczególnie podczas robienia tego istotnego pierwszego wrażenia.

Jeśli zatem założymy, że uda ci się otrzymać pozytywną reakcję, to co zrobić, aby utrzymać ją do końca konwersacji?

Pomocny jest właściwy ubiór. Oczywista jest konieczność bycia uprzejmym. Jednak nawet to nie będzie miało większego znaczenia, kiedy po raz pierwszy dojdzie do spotkania z klientem bądź klientką. Bo ten moment to nie tylko wymiana danych kontaktowych.

Dzięki poniższym wskazówkom łatwiej będzie ci budować relacje oraz prezentować się właściwe w czasie dzielenia się oraz otrzymywania wizytówek.

Początkowo warto zrobić inwentaryzację

Okazje zdarzają się w każdym momencie, w różnych miejscach. Należy zatem być zawsze gotowym do jej posiadania. Trzeba się upewnić, czy ma się przy sobie odpowiednio dużo wizytówek na rozmaite okazje. To bardzo kłopotliwa sytuacja, kiedy ktoś ofiaruje ci swoją wizytówkę, a ty nie możesz się w tym momencie odwzajemnić własną. I nawet jeśli nie kłamiesz, mówiąc „moje się drukują”, to wymowa jest tak wiarygodna jak „pies je zjadł!”.

Trzymaj własne karty pod ręką

Nie wygląda się zbyt pewnie, gdy strzela się do własnych kieszeni. Należy pokazać, że jest się odpowiednio przygotowanym dzięki posiadaniu swoich kart pod ręką. Być może nie wygląda to profesjonalnie, ale nigdy nie masz pewności, kiedy i w jakich okolicznościach trafisz na swojego kolejnego klienta.

Dziel się świeżym wizytówkami przy każdej okazji

Dzięki wytrzymałemu uchwytowi na wizytówki mamy zapewnioną wyrazistość oraz czystość kart. Kiedy dzielimy się świeżą wizytówką z uchwytem, prezentujemy się profesjonalnie, zaś poprzez przechowywanie nowej wizytówki tuż koło własnej wskazuje na troskę oraz dbałość o szczegóły.

Bierz przykład z drugiej osoby

Dokładnie tak samo, jak beztarciowa pałeczka trzyma prędkość w wyścigu sztafetowym, wizytówka beztarciowa pozwala na podtrzymanie dynamiki konwersacji.

Możesz zrobić w ten sposób: kiedy otrzymasz wizytówkę, przyjmij ją w identyczny sposób, w jaki ofiarowała ci ją druga strona.

W sytuacji, gdy dana osoba prezentuje swoją wizytówkę dwoma rękami, ty również przyjmij ją dwoma rękami. Ten rodzaj gestu stanowi praktyczny sposób na pokonanie wszystkich barier kulturowych oraz językowych w czasie budowania sieci kontaktów poza krajem.

Utrzymywanie kontaktu wzrokowego

Nawiązanie oraz utrzymanie kontaktu wzrokowego jest niezwykle istotne. Nie może on jednak być zbyt intensywny, bo druga strona może go odbierać w sposób przerażające. Nie może też być go zbyt mało, bo wydamy się drugiej osobie bezinteresowni.

Najlepiej jest utrzymywać stały kontakt wzrokowy przez około 4-5 sekund, potem możemy nieco odwrócić wzrok. Gdy rozmawiamy z kimś, z kim czujemy się swobodnie, patrzymy mu w oczy podczas mówienia bądź słuchania, a w dalszej kolejności odwracamy wzrok, żeby przemyśleć daną sprawę albo zastanowić się nad kolejną myślą.

Właściwa jest zasada 50/70. Oznacza ona, że utrzymujemy kontakt wzrokowy przez 50% czasu w trakcie mówienia, zaś 70% w trakcie słuchania.

Włożenie swoich wizytówek do pracy

Nie zawsze konieczne jest oczekiwanie na specjalne wprowadzenie, aby móc podzielić się z kimś swoją wizytówką. Przedstawiamy możliwe scenariusze, podczas których dzielenie się wizytówką pozwala się poczuć osobiście, choć nie masz możliwości osobiście się przedstawić.

Umieszczenie własnej wizytówki w opakowaniu produktu

Sprzedawcy oraz inni samodzielni właściciele firm internetowych, bardzo często wizytówki wkładają do swoich pakietów. Jeśli do wizytówki dodamy odręczne podziękowanie, sprawimy, że moment rozpakowywania przez kogoś paczki stanie się niezapomniany i zachęci do nawiązania z tobą kontaktu.

Tworzenie kart niezapomnianych, którym ludzie nie mogą się oprzeć

Jest bardzo wiele możliwości pozostawiania swoich wizytówek w sklepach, ratuszach, restauracjach, bibliotekach itp. To pomaga ludziom znaleźć twoje dane kontaktowe, kiedy poszukują lokalnego dostawcy. Jeżeli jednak pragniesz, aby twoja karta wyróżniała się na tle innych, musisz sprawić, aby była wyjątkowa.

Dodanie karty do własnego pakietu promocyjnego

W czasie pakowania rozmaitych materiałów marketingowych, na przodzie powinieneś umieścić własną kartę, aby była to pierwsza rzecz, jaką widzą ludzie po odpakowaniu twojego pakietu. Wśród naszych folderów prezentacyjnych są specjalne wycięte miejsca na wizytówki z danymi kontaktowymi.

Etykieta wizytówkowa na wynos: tak i nie

Po otrzymaniu wizytówki

Jeśli otrzymałeś kartę, to poświęć chwilę na jej przeczytanie. W ten sposób pokażesz, że jesteś zainteresowany człowiekiem, z którym rozmawiasz. Własną kartę powinieneś przechowywać w posiadaczu, aby nie zapomnieć wzięcia jej ze sobą i utrzymać ją w dobrym stanie.

Niewłaściwe jest włożenie wizytówki drugiej osoby do napakowanego portfela lub włożenia jej do tylnej kieszeni spodni, a następnie siadania na niej. To niestosowne. Kartę drugiej strony najlepiej postawić na stole.

Nie wolno zostawiać jej za sobą, bo jest to obraźliwe i wygląda nieprofesjonalnie.

Jeśli nie jesteś zainteresowany czyjąś ofertą, to przyjmij kartę, zerknij na nią i odłóż w bezpieczne miejsce.

Gdy dzielisz się swoją wizytówką:

  • Ofiaruj swoją kartę z danymi skierowanymi do góry.
  • Gdy ją prezentujesz, rób to jedną lub dwoma rękami, w zależności od obowiązujących zwyczajów.
  • Zwracaj uwagę na własne maniery.
  • Na początku pytaj, czy możesz komuś ofiarować własną wizytówkę.
  • Miej ją zawsze pod ręką, aby nie musieć gorączkowo jej poszukiwać.
  • Poczekaj do skończenia rozmowy, zanim poprosisz kogoś o wizytówkę.
  • Nie podawaj zmiętej, psiej karty. Przechowuj ją w sztywnym miejscu.
  • Pamiętaj o swoim wizerunku. Nie rozdawaj kart w taki sposób, jak rozdaje się karty w kasynie.

Zobacz wizytowniki na biurko w ofercie Alibiuro.pl

Previous Jak często wymieniać filtr powietrza w samochodzie
Next Jak stworzyć zestaw audio, który zagra na miarę naszych oczekiwań?

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Pinezki

Zaopatrzenie firmy materiałami biurowymi może wydawać się łatwym zadaniem, dopóki nie zaczniesz liczyć ile produktów potrzebujesz. Dobrze zaopatrzone biuro nie tylko pomaga Twojemu zespołowi działać skutecznie, ale tworzy profesjonalną atmosferę,

Strefa Biznesu 0 Comments

Reklama na Mapach Google – pozyskaj nowych, lokalnych klientów!

Reklama on-line pozwala na uzyskanie świetnych efektów niskim kosztem. Wśród nich znajduje się także reklama na Mapach Google! Z internetu korzystamy na co dzień – regularnie używamy wyszukiwarek internetowych oraz

Strefa Biznesu 0 Comments

Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN

Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź