Jak zwiększyć współczynnik konwersji przy pomocy e-mail marketingu?

Jak zwiększyć współczynnik konwersji przy pomocy e-mail marketingu?

E-mail marketing to jedna z najbardziej skutecznych form komunikacji bezpośredniej z klientami. Obecnie, dzięki rozwojowi technologii, dystrybucja korespondencji reklamowej stała się łatwiejsza i tańsza, niż kiedykolwiek wcześniej. Jak zoptymalizować firmowy e-mail, aby zwiększyć współczynnik konwersji – w tekście prezentujemy kilka praktycznych wskazówek.

Dialog z klientami

Firmy ścisły kontakt ze swoimi klientami drogą elektroniczną utrzymują już od dawna. E-mail w tym zakresie ma ogromny potencjał (koszty dystrybucji, zasięg itp.), a na dodatek cieszy się chyba największą akceptacją odbiorców, spośród innych form marketingu online. Ten model dialogu doskonale sprawdza się zarówno w przypadku małych lokalnych firm, jak i globalnych koncernów – niezależnie do branży. E-mail marketing to narzędzie dość uniwersalne, z jego pomocą firmy mogą zrealizować wiele różnych celów:

  • zwiększyć współczynnik konwersji (zwiększyć ilość transakcji),
  • zwiększyć świadomość marki,
  • zwiększyć lojalność klientów,
  • pozyskać nowych klientów.

Firmy listy piszą…

Z wielu badań wynika, że średnio, co trzeci lub nawet, co czwarty e-mail jest odczytywany przez odbiorców. Z pozoru może się wydawać, że bo bardzo słaby wynik. Jeśli jednak porównamy ten wskaźnik ze skutecznością innych narzędzi z zakresu komunikacji online, to sprawa wygląda diametralnie inaczej. To rezultat, co najmniej przyzwoity. A co najważniejsze, skuteczność e-mail marketingu ma tendencję wzrostową. Wzrost może jest niewielki, ale jednak. Z roku na rok spada także współczynnik odrzuceń. Wynika to z faktu, że coraz więcej korespondencji firmowej jest zgodna z zainteresowaniami adresatów. Odpowiednia treść w odpowiednim czasie to podstawowa reguła decydująca o skuteczności e-mail marketingu. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii z zakresu e-mail marketingu można poprawić współczynnik konwersji. Oto kilka praktycznych wskazówek w tym zakresie:

  1. Wybierz odpowiedni czas rozsyłania firmowego biuletynu. Należy dostosować terminy dystrybucji poczty reklamowej do zwyczajów grupy docelowej, do której firma chce dotrzeć z ofertą oraz specyfiki branży, w której działa. I tak na przykład, na podstawie doświadczeń eksperci wskazują, że w sektorze B2B najwyższy wskaźnik otwarć odnotowywany jest w piątek. Tutaj najlepiej pocztę wysyłać po północy, tak, aby odbiorcy mogli ją rano odczytać w pracy. Najsłabiej wskaźnik CTR w tej branży wypada w sobotę i niedzielę. Z kolei w dziedzinie B2C najwyższy wskaźnik otwarcia i klikalności można osiągnąć właśnie w sobotę. Tutaj także zalecane jest rozsyłanie późną nocą. W kontekście poprawy współczynnika konwersji dużą rolę odgrywa mailing okolicznościowy. Poczta wysyłana z okazji jakiegoś wydarzenia (urodziny odbiorcy, Dzień Dziecka, Dzień Kobiet itp.) cieszy się ponad przeciętnym zainteresowaniem.

  1. Zdobywaj nowych klientów kuponami. Ten sposób doskonale sprawdza się w branży e-commerce. Dołączony kupon rabatowy do Newslettera to dobry bodziec skierowany do potencjalnego klienta. Największą skuteczność mają indywidualne kody, które mogą być użyte tylko raz i których nie zdobędziemy inną drogą. Równie mocnym magnesem, który jest w stanie przyciągnąć nowych klientów, jest pewna korzyść, jaką oferuje firma w zamian za subskrypcję biuletynu firmowego.marketing

  1. Wykorzystaj e-mail marketing do utrzymania dotychczasowych klientów, których adresy posiada Twoja firma w bazie. Stała i regularna korespondencja to doskonały sposób na przypomnienie o sobie. Dzięki automatyzacji można dotrzeć do grupy z bazy teleadresowej w odpowiednim czasie z odpowiednim komunikatem.

  1. Nieustannie monitoruj wszystkie wskaźniki związane z e-mail marketingiem. Najważniejsze zadanie w tym zakresie to identyfikacja powodów rezygnacji z otrzymywania Newsleettera. Warto grzecznie zapytać każdą osobę, która wykaże chęć wypisania się z listy mailingowej, co jest tego przyczyną. Najlepszą opcją jest zamknięte pytanie ankietowe z kilkoma wariantami odpowiedzi. Warto także śledzić współczynnik otwarcia i klikalności, dzięki temu można na bieżąco wprowadzać korekty w optymalizacji wysyłanej poczty.

  1. Określ konkretny cel konwersji – zakreśl pole wyboru klientowi. Im mniejsze spektrum zaproponowanych produktów w biuletynie reklamowym, tym większa szansa, że dokona on zakupu. Zmniejszenie opcji konwersji skutecznie przyczynia się do jej wzrostu. Każdy e-mail powinien być dostosowany do pożądanego celu konwersji, czyli produktów, na których sprzedaży najbardziej zależy firmie.

  2. Wezwanie do działania – jasno i zwięźle określone zawołanie to klucz do sukcesu w e-mail marketingu. Dobre „CTA” powinno być widoczne (właściwy kształt i kolor przycisku), osobiste i konkretne (np. Zobacz nowy model tabletu!). Na zawołanie trzeba zawsze spojrzeć z punktu widzenia użytkownika.

  3. Ograniczenie czasowe oferty – zgodnie z regułą niedostępności, jedną z żelaznych zasad wywierania wpływu, większą wartość mają dla nas rzeczy, które oferowane są w niewielkiej ilości (np. wszelkiego rodzaju limitowane edycje itp.). Warto w liście reklamowym podkreślić, że jest to wyjątkowa okazja skierowana właśnie do adresata, a oferta jest ważna tylko 14 dni. Dobrym sposobem na zwiększenie konwersji jest wysłanie jeszcze jednego e-maila przypominającego na dzień przed końcem ważności oferty.

  1. Zawrzyj w biuletynie reklamowym recenzje innych klientów, którzy kupili już ten produkt. Obecnie rekomendacje odgrywają ogromną rolę w procesie decyzyjnym. Społeczny dowód słuszności to jedna z najsilniejszy reguł wywierania wpływu. Zgodnie ze sloganem reklamowym „Wszyscy mają Mambę! Mam i ja!”.

Podsumowanie

E-mail marketing to jedno z najważniejszych narzędzi wspomagających sprzedaż. Powinien być stałym elementem każdej kampanii marketingowej prowadzonej w Internecie. Jednak, aby skutecznie zwiększyć współczynnik konwersji, rozsyłana drogą elektroniczną przez firmy korespondencja musi być maksymalnie spersonalizowana. I nie chodzi tylko o nadanie listom osobistego charakteru, ale także, albo głównie, dopasowanie ich tematycznie do zainteresowań adresatów. O tym jak wykorzystywać wartościowe treści w promocji firmy, dowiesz się z naszej publikacji na: http://www.polskatimes.pl/strefa-biznesu/firma/a/jak-wykorzystac-wartosciowe-tresci-w-promocji-firmy,11847593/!

Previous Krakowscy policjanci dbają o bezpieczeństwo pieszych
Next Zatrzymani dwaj dilerzy

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Kiedy nerwica może być chorobą zawodową?

Według kodeksu pracy (art. 235) choroba zawodowa występuje wtedy, gdy w wyniku oceny warunków pracy można stwierdzić, że jednoznacznie, lub z wysokim prawdopodobieństwem,  jest ona następstwem szkodliwych dla zdrowia czynników,

Strefa Biznesu 0 Comments

Na bankowych promocjach zarobił 15 tys. Złotych

Dysponujesz sporym wolnym kapitałem i jesteś prawdziwym łowcą okazji? Skorzystaj z oferty banków, które proponują swoje produkty finansowe na atrakcyjnych warunkach. W ten sposób możesz zyskać nawet 15 tys. złotych

Strefa Biznesu 0 Comments

Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN

Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!