Jak zwiększyć współczynnik konwersji przy pomocy e-mail marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej skutecznych form komunikacji bezpośredniej z klientami. Obecnie, dzięki rozwojowi technologii, dystrybucja korespondencji reklamowej stała się łatwiejsza i tańsza, niż kiedykolwiek wcześniej. Jak zoptymalizować firmowy e-mail, aby zwiększyć współczynnik konwersji – w tekście prezentujemy kilka praktycznych wskazówek.
Dialog z klientami
Firmy ścisły kontakt ze swoimi klientami drogą elektroniczną utrzymują już od dawna. E-mail w tym zakresie ma ogromny potencjał (koszty dystrybucji, zasięg itp.), a na dodatek cieszy się chyba największą akceptacją odbiorców, spośród innych form marketingu online. Ten model dialogu doskonale sprawdza się zarówno w przypadku małych lokalnych firm, jak i globalnych koncernów – niezależnie do branży. E-mail marketing to narzędzie dość uniwersalne, z jego pomocą firmy mogą zrealizować wiele różnych celów:
- zwiększyć współczynnik konwersji (zwiększyć ilość transakcji),
- zwiększyć świadomość marki,
- zwiększyć lojalność klientów,
- pozyskać nowych klientów.
Firmy listy piszą…
Z wielu badań wynika, że średnio, co trzeci lub nawet, co czwarty e-mail jest odczytywany przez odbiorców. Z pozoru może się wydawać, że bo bardzo słaby wynik. Jeśli jednak porównamy ten wskaźnik ze skutecznością innych narzędzi z zakresu komunikacji online, to sprawa wygląda diametralnie inaczej. To rezultat, co najmniej przyzwoity. A co najważniejsze, skuteczność e-mail marketingu ma tendencję wzrostową. Wzrost może jest niewielki, ale jednak. Z roku na rok spada także współczynnik odrzuceń. Wynika to z faktu, że coraz więcej korespondencji firmowej jest zgodna z zainteresowaniami adresatów. Odpowiednia treść w odpowiednim czasie to podstawowa reguła decydująca o skuteczności e-mail marketingu. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii z zakresu e-mail marketingu można poprawić współczynnik konwersji. Oto kilka praktycznych wskazówek w tym zakresie:
- Wybierz odpowiedni czas rozsyłania firmowego biuletynu. Należy dostosować terminy dystrybucji poczty reklamowej do zwyczajów grupy docelowej, do której firma chce dotrzeć z ofertą oraz specyfiki branży, w której działa. I tak na przykład, na podstawie doświadczeń eksperci wskazują, że w sektorze B2B najwyższy wskaźnik otwarć odnotowywany jest w piątek. Tutaj najlepiej pocztę wysyłać po północy, tak, aby odbiorcy mogli ją rano odczytać w pracy. Najsłabiej wskaźnik CTR w tej branży wypada w sobotę i niedzielę. Z kolei w dziedzinie B2C najwyższy wskaźnik otwarcia i klikalności można osiągnąć właśnie w sobotę. Tutaj także zalecane jest rozsyłanie późną nocą. W kontekście poprawy współczynnika konwersji dużą rolę odgrywa mailing okolicznościowy. Poczta wysyłana z okazji jakiegoś wydarzenia (urodziny odbiorcy, Dzień Dziecka, Dzień Kobiet itp.) cieszy się ponad przeciętnym zainteresowaniem.
- Zdobywaj nowych klientów kuponami. Ten sposób doskonale sprawdza się w branży e-commerce. Dołączony kupon rabatowy do Newslettera to dobry bodziec skierowany do potencjalnego klienta. Największą skuteczność mają indywidualne kody, które mogą być użyte tylko raz i których nie zdobędziemy inną drogą. Równie mocnym magnesem, który jest w stanie przyciągnąć nowych klientów, jest pewna korzyść, jaką oferuje firma w zamian za subskrypcję biuletynu firmowego.
- Wykorzystaj e-mail marketing do utrzymania dotychczasowych klientów, których adresy posiada Twoja firma w bazie. Stała i regularna korespondencja to doskonały sposób na przypomnienie o sobie. Dzięki automatyzacji można dotrzeć do grupy z bazy teleadresowej w odpowiednim czasie z odpowiednim komunikatem.
- Nieustannie monitoruj wszystkie wskaźniki związane z e-mail marketingiem. Najważniejsze zadanie w tym zakresie to identyfikacja powodów rezygnacji z otrzymywania Newsleettera. Warto grzecznie zapytać każdą osobę, która wykaże chęć wypisania się z listy mailingowej, co jest tego przyczyną. Najlepszą opcją jest zamknięte pytanie ankietowe z kilkoma wariantami odpowiedzi. Warto także śledzić współczynnik otwarcia i klikalności, dzięki temu można na bieżąco wprowadzać korekty w optymalizacji wysyłanej poczty.
- Określ konkretny cel konwersji – zakreśl pole wyboru klientowi. Im mniejsze spektrum zaproponowanych produktów w biuletynie reklamowym, tym większa szansa, że dokona on zakupu. Zmniejszenie opcji konwersji skutecznie przyczynia się do jej wzrostu. Każdy e-mail powinien być dostosowany do pożądanego celu konwersji, czyli produktów, na których sprzedaży najbardziej zależy firmie.
- Wezwanie do działania – jasno i zwięźle określone zawołanie to klucz do sukcesu w e-mail marketingu. Dobre „CTA” powinno być widoczne (właściwy kształt i kolor przycisku), osobiste i konkretne (np. Zobacz nowy model tabletu!). Na zawołanie trzeba zawsze spojrzeć z punktu widzenia użytkownika.
- Ograniczenie czasowe oferty – zgodnie z regułą niedostępności, jedną z żelaznych zasad wywierania wpływu, większą wartość mają dla nas rzeczy, które oferowane są w niewielkiej ilości (np. wszelkiego rodzaju limitowane edycje itp.). Warto w liście reklamowym podkreślić, że jest to wyjątkowa okazja skierowana właśnie do adresata, a oferta jest ważna tylko 14 dni. Dobrym sposobem na zwiększenie konwersji jest wysłanie jeszcze jednego e-maila przypominającego na dzień przed końcem ważności oferty.
- Zawrzyj w biuletynie reklamowym recenzje innych klientów, którzy kupili już ten produkt. Obecnie rekomendacje odgrywają ogromną rolę w procesie decyzyjnym. Społeczny dowód słuszności to jedna z najsilniejszy reguł wywierania wpływu. Zgodnie ze sloganem reklamowym „Wszyscy mają Mambę! Mam i ja!”.
Podsumowanie
E-mail marketing to jedno z najważniejszych narzędzi wspomagających sprzedaż. Powinien być stałym elementem każdej kampanii marketingowej prowadzonej w Internecie. Jednak, aby skutecznie zwiększyć współczynnik konwersji, rozsyłana drogą elektroniczną przez firmy korespondencja musi być maksymalnie spersonalizowana. I nie chodzi tylko o nadanie listom osobistego charakteru, ale także, albo głównie, dopasowanie ich tematycznie do zainteresowań adresatów. O tym jak wykorzystywać wartościowe treści w promocji firmy, dowiesz się z naszej publikacji na: http://www.polskatimes.pl/strefa-biznesu/firma/a/jak-wykorzystac-wartosciowe-tresci-w-promocji-firmy,11847593/!
Może to Ci się spodoba
Jak skutecznie reklamować firmę na lokalnym rynku w Krakowie?
Sukces na rynku lokalnym w Krakowie wymaga więcej niż tylko standardowych metod reklamy. Potrzebne jest połączenie głębokiego zrozumienia lokalnego rynku, kreatywnego podejścia, które rezonuje z wartościami i oczekiwaniami mieszkańców, oraz
Jak zabezpieczać się przed ryzykiem kursowym na rynku forex?
Rynek forex to nie tylko źródło potencjalnych zysków, ale również miejsce, gdzie inwestorzy narażeni są na ryzyko kursowe. Ryzyko kursowe, znane również jako ryzyko walutowe, występuje, gdy zmiany kursów walut
Na co uważać przy wynajmie samochodu z wypożyczalni? Sprawdź swoją checklistę!
Wynajem samochodu to niezwykle wygodna opcja dla osób niezmotoryzowanych, które potrzebują pojazdu okresowo i nie opłaca się im utrzymywać własnego auta. Z rozwiązaniem korzystają też osoby, które chcą sprawnie zwiedzić
Jak zoptymalizować stronę WWW pod kątem szybkości ładowania
Wszyscy wiemy, że szybkie ładowanie stron jest niezbędne do zapewnienia dobrego doświadczenia użytkownika. To, co jest dobre dla użytkownika, jest również dobre dla biznesu. Wiele branż, od mody po finansowanie,
Jak dobrać odpowiedni kabel grzejny oporowy do swoich potrzeb?
Istnieje kilka rodzajów kabli grzejnych oporowych, które różnią się między sobą materiałem, z jakiego są wykonane oraz sposobem montażu. Oto kilka przykładów: – Kable grzejne oporowe z drutem miedzianym –
W Małopolsce powstała nowa instalacja przetwarzania odpadów komunalnych o wartości 40 mln zł
Oddana w tym tygodniu do użytku instalacja przetwarzania odpadów komunalnych ZGOK w Balinie zredukuje o około 60 proc. poziom składowania odpadów na terenie zachodniej Małopolski. Zgodnie z decyzją środowiskową zakład może przetwarzać 58 tys. ton
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!